5 کشور برتر تولیدکننده آهن آلات صنعتی و ساختمانی
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

محصولات فولادی و آهنی بخش عظیمی از محصولات مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی هستند. با توجه به حجم بالای ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی، بازار فروش آهن آلات همواره رونق دارد و تولیدکنندگان زیادی این محصولات فولادی را تولید می کنند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه حجم زیادی از این محصولات فولادی در ساختمان سازی استفاده می شود، قیمت آهن برای صاحبان پروژه بسیار مهم است. قیمت این محصولات بر اساس واحد وزنی تعیین می شود و هرگونه نوسان در قیمت آن ها به شدت بر قیمت نهایی آهن تاثیر می گذارد. بنابراین کاربران همواره در تلاش هستند تا با رعایت قیمت روز آهن از بهترین تامین کنندگان کشور، هزینه نهایی اجرای پروژه های خود را کاهش دهند. در ادامه در مورد قیمت آهن آلات و ۵ کشور برتر تامین کنندگان آن صحبت خواهیم کرد.

۵ کشور برتر تولید کننده آهن آلات در جهان

در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۵۳۵ میلیون تن فولاد خام در جهان تولید و مصرف شده است. جهش های عظیم در فناوری، افزایش سطح درآمد و عوامل سیاسی-اقتصادی در این افزایش تقاضا نقش داشتند که به نوبه خود دولت ها را مجبور به افزایش تولید و در برخی موارد مجبور به تولید مازاد کردند. در این مقاله به جزئیات ۵ کشور برتر تولید کننده آهن آلات می پردازیم.

  • چین

چین از همه اهداف فراتر رفت و به رقم خیره کننده 808.4 میلیون تن فولاد خام در سال 2016 رسید. تولید بیش از حد فولاد خام چین در حال حاضر باعث نگرانی چندین کشور از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا و هند شده است. ایالات متحده و سایر اقتصادهای بزرگ در حال مذاکره با چین برای صادرات مازاد بسیار ارزان خود هستند. کره جنوبی، ویتنام و فیلیپین بزرگترین خریداران فولاد چین هستند. اکثر شرکت های تولید کننده فولاد چین یا دولتی هستند یا تحت نظارت دولت اداره می شوند. گروه Hesteel و Baosteel بزرگترین تولیدکنندگان فولاد و آهن آلات در چین هستند و در بازارهای جهانی فولاد فعالیت چشمگیری دارند. همچنین افزایش ظرفیت تولید باعث شده چین 50 درصد از سهم تولید جهانی فولاد را در اختیار داشته باشد.

  • ژاپن

اگرچه نمودارها روند نوسانی را نشان می دهند، اما ژاپن پس از کاهش از 110.6 میلیون تن در سال 2014، تولید فولاد خود را بالای 104 میلیون تن حفظ کرده است. گفته می شود دلیل این کاهش افزایش زیاد مالیات بر فروش است که مشخص نیست. ژاپن با صادرات 40.4 میلیون تن در سراسر جهان همچنان دومین صادرکننده فولاد درجه یک و پیشرفته است. کره جنوبی، تایلند و چین خریداران عمده فولاد ژاپن هستند. Nippon، Sumitomo و JFE از بزرگترین تولیدکنندگان آهن آلات در ژاپن هستند.

  • هندوستان

اقتصاد دانان برجسته بر این باورند که هند قرار است با پیشی گرفتن از ژاپن به دومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام جهان تبدیل شود. پس از رسیدن به 95 میلیون تن در پایان سال 2016، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان در فوریه 2017، 101 میلیون تن فولاد تولید کرد. همچنین بزرگترین خریداران فولاد از هند نپال، بلژیک و بنگلادش هستند. TATA Steel، Steel Authority of India Ltd و JSW Steel Limited بهترین تولیدکنندگان فولاد و آهن آلات هند محسوب می شوند.

  • ایالات متحده آمریکا

پس از تجربه کاهش شدید تولید فولاد خام از 88.2 میلیون تن به 78.6 میلیون تن در سال 2016، به نظر نمی رسد شرایط برای تولید فولاد آمریکا بهبود یافته باشد. محققان بازار ادعا می کنند که واردات ارزان و مازاد از کشورهای بزرگ در حال توسعه، فولادسازان داخلی را مجبور به تعطیلی در بازارهای غربی کرده است. با این حال کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که وضعیت فعلی تولید فولاد و آهن آلات به حالت عادی بازگردد. با وجود این، ایالات متحده همچنان فولاد مرغوب را به 150 کشور صادر می کند که بزرگترین خریداران آن کانادا و مکزیک هستند. Nucor، US Steel و ArcelorMittal بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در ایالات متحده هستند.

  • روسیه

پس از افزایش تولید در سال 2014، با کاهش تدریجی تولید آهن آلات، ذخایر تولید فولاد روسیه به 68.6 میلیون تن در سال 2016 کاهش یافت. با این حال، روسیه در سه ماهه اول سال 2017 حدود 70.8 میلیون تن فولاد تولید کرد. بیشتر صادرات روسیه به ترکیه، تایوان و مکزیک می رسد. بزرگترین تولیدکنندگان فولاد روسیه عبارتند ازNovolipetsk Steel، Evraz Group و Severstal JSC.

فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی فولاد 369

چرا عراقی ها باید از ایران آهن آلات بخرند؟

همانطور که می دانید بازار عراق یک بازار بسیار جذاب و سودآور برای تولیدکنندگان ایرانی است، دلایل زیادی وجود دارد که عراقی ها را به ایجاد روابط تجاری و به ویژه خرید آهن آلات از ایران ترغیب می کند. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهد شد.

انواع محصولات فولادی

ایران از معدود کشورهایی است که دارای زنجیره فولاد داخلی از صفر تا صد است و از سنگ آهن تا محصولات نهایی مانند میلگرد و تیرآهن و مراحل دیگر در آن تولید می شود. تنوع محصولات فولادی در ایران بسیار زیاد است، به عنوان مثال در حال حاضر بیش از ۴۰ کارخانه و شرکت تنها در زمینه تولید میلگرد فعال هستند. از جمله محصولات فولادی تولید شده در کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع ورق: ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق سیاه، ورق رنگی و ….
  • انواع میلگردها: تنوع میلگردهای A1 ، A2، A3 و A4، میلگردهای آلیاژی و…
  • انواع لوله: لوله گالوانیزه، لوله گاز، لوله بدون درز و…
  • تیرآهن ها: تیرآهن هاش و IPE
  • انواع نبشی، ناودانی و سپر

هر یک از محصولات فوق در اندازه ها و استانداردها و متریال های مختلف به گونه ای تولید و به بازار عرضه می شود که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای مصرف کنندگان عراقی باشد.

کیفیت محصولات فولادی

بسیاری از محصولاتی که در کشور تولید می شوند مطابق با استانداردهای جهانی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که کیفیت و دارا بودن ویژگی های طراحی شده برای مقاطع فولادی و به ویژه مقاطع تحمل کننده بار در سازه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، محصولات با کیفیت ایرانی به راحتی در سایر کشورها و همچنین کشور عراق قابل فروش است.

کاهش هزینه های حمل و نقل

وجود بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور ایران و عراق و همچنین راه اندازی کارخانه های تولیدی متعددی مانند روهینا در مناطق مرزی باعث شده است که هزینه های حمل و نقل و ارسال قطعات فولادی به عراق کمتر شود. از سوی دیگر ایجاد بازارچه های مرزی و تسهیل در ارسال کالا به عراق می تواند در افزایش تقاضا برای محصولات فولادی بسیار موثر باشد.

قیمت مناسب محصولات

عوامل زیادی از جمله وجود معادن، دانش بومی، منابع انرژی فراوان و ارزان، نیروی کار ارزان و همچنین پایین بودن ارزش پول ملی باعث شده است که قیمت تمام شده محصولات فولادی در ایران بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای تولیدکننده دیگر باشد. این موضوع یکی از مزیت های رقابتی ایران برای حضور در بازار کشورهای همسایه است.

ارتباطات فرهنگی و سیاسی

موضوع دیگری که به طور غیرمستقیم باعث می شود تاجران یک کشور دست به کار شده و محصولاتی را از کشورهای دیگر خریداری کنند، تشابهات فرهنگی و مذهبی مردم دو کشور است. اگرچه مسائل مالی و کیفی در حوزه فعالیت های اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما گمرک و در برخی موارد زبان نزدیک و مشترک می تواند روابط تجاری دو کشور را تسهیل کند.

صادرات آهن آلات به عراق

صادرات همواره برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بسیار جذاب بوده است، اما روند صادرات همواره با پیچیدگی های مالی و فنی فراوانی همراه است به گونه ای که تنها افرادی می توانند در این زمینه به موفقیت دست یابند که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشند. فولاد ۳۶۹ به عنوان یکی از فعالان صنعت آهن و فولاد با سال ها تجربه در زمینه فروش و صادرات انواع مقاطع فولادی آماده ارائه انواع خدمات مشاوره ای در خصوص صادرات مقاطع فولادی به سایر کشورها می باشد.

فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی فولاد 369

تغییرات در تولید فولاد و آهن آلات بر اساس منطقه

  1. قاره آفریقا تقریباً ۱.۳ میلیون تن آهن آلات در نوامبر تولید کرده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۱۴ درصدی داشته است. آسیا و اقیانوسیه ۱۰۱.۴ میلیون تن تولید کرده اند که افزایش ۲.۷ درصدی را نشان می دهد.
  2. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نیز ۱۰.۵ میلیون تن آهن آلات با کاهش ۱۷.۹ درصدی تولید کردند. سایر کشورهای اروپایی با تولید ۳.۲ میلیون تن کاهش ۲۵.۱ درصدی را تجربه کردند.
  3. منطقه خاورمیانه با افزایش ۱۱.۶ درصدی ۴ میلیون تن فولاد تولید کرده است. آمریکای شمالی نیز ۸.۹ میلیون تن تولید کرد که ۶.۳ درصد کاهش داشت. آمریکای جنوبی ۳.۴ میلیون تن فولاد تولید کرده است که ۱۴.۳ درصد کاهش داشته است.
  4. روسیه و سایر کشورهای مشترک المنافع به همراه اوکراین ۶.۵ میلیون تن آهن آلات تولید کردند که ۲۴.۶ درصد کاهش داشته است. آمریکای جنوبی ۳.۴ میلیون تن تولید کرد که ۱۴.۳ درصد کاهش داشت.
  5. لازم به یادآوری است که در سال ۲۰۲۱، تولید جهانی فولاد با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۱.۹۵ میلیارد تن رسید. تولید اوکراین در سال ۲۰۲۱ با ۳.۶ درصد افزایش به ۲۱.۴ میلیون تن رسید. این کشور در رده بندی جهانی ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

ایران در فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدکننده آهن آلات جهان

بر اساس رتبه بندی انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹، ایران با تولید ۲۵ میلیون و ۶۰۹ هزار تن فولاد خام در سال، دهمین کشور تولیدکننده برتر جهان است. ایران در سال های اخیر روند رو به رشدی در صنعت فولاد داشته است و انواع آهن آلات اعم از میلگرد، تیرآهن، قوطی و پروفیل، نبشی، ورق سیاه و لوله فولادی در کارخانه های آن تولید می شود. در حال حاضر ایران بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان است. تولیدکنندگان ایرانی علاوه بر تامین نیاز داخلی در سال‌های اخیر، چشم‌انداز خوبی برای صادرات محصولات فولادی به کشورهای همسایه و خاورمیانه نیز داشته‌اند. به دلیل وجود منابع غنی مواد اولیه فولادسازی و نیروی کار ماهر در ایران، این کشور پتانسیل قابل توجهی در زمینه تولید فولاد دارد. اما مشکلاتی مانند نیاز به فناوری های جدید و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای بهبود فرآیندهای تولید می تواند مانعی بر سر راه توسعه این کار باشد. پتانسیل تولید فولاد در ایران به دلیل وجود منابع غنی مواد اولیه فولادسازی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به عنوان مثال، ذخایر سنگ آهن در ایران به میزان بالایی وجود دارد و به همین دلیل می توان تولید فولاد در ایران را توسعه داد. به طور کلی صنعت فولاد در ایران را می توان به دلیل وجود منابع غنی و توانمندی های بالقوه یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور دانست.

میلگرد در خط مقدم مواد مصرفی آهن آلات

میلگردها مهمترین ماده در ساخت ساختمان های مختلف و صنعت هستند که با خاصیت کشسانی و بسیار مقاوم خود از شکستن بتن در هنگام قرار گرفتن در معرض فشارهای فیزیکی شدید مانند زلزله جلوگیری می کنند. در واقع، میلگرد کشش خود را با فشار هنگام ورود هماهنگ می کند و ساکن نیست. بنابراین ایمنی ساختمان ها را افزایش می دهند. با توجه به مزیت های کاربردی و فوق العاده این محصول فولادی و استفاده گسترده از آنها در ساخت پروژه های بتنی، بسیاری از شرکت ها با ارائه این محصولات این امکان را برای کاربران خود فراهم می کنند که از قیمت روز میلگرد در بازار آهن مطلع شوند. اهمیت این موضوع یعنی دسترسی آسان به قیمت میلگرد زمانی برای کاربران آشکار می شود که با انواع گرانی های تولیدکنندگان مختلف مواجه شوند و چیزی جز سرگردانی برایشان باقی نمانده باشد. هر یک از شرکت های تولید کننده قیمت آهن آلات را بر اساس مکانیزم خود تعیین می کنند. به این ترتیب کاربران می توانند با جستجوی قیمت میلگرد در شرکت هایی که جنبه بازرگانی دارند، بهترین قیمت و کیفیت را در خرید این متریال بیابند.

فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی فولاد 369

جمع بندی

به طور کلی صنعت فولاد به دلیل اهمیت آن در بسیاری از صنایع از جمله ساختمان سازی، خودروسازی، صنایع نظامی و … به عنوان یکی از صنایع پایه در دنیا شناخته می شود. با توجه به رشد روزافزون شهرنشینی و توسعه صنعتی در جهان، نیاز به فولاد و آهن آلات  نیز رو به افزایش است و به همین دلیل تولید فولاد به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان به شمار می رود. به طور کلی تولید فولاد با مسائل زیادی مانند تامین منابع مواد اولیه، استفاده بهینه از منابع، استفاده از فناوری های نوین و تعامل با بازارهای جهانی مواجه است. به همین دلیل کشورهایی که به دلیل داشتن منابع غنی و فناوری های پیشرفته در تولید فولاد از جایگاه ویژه ای برخوردارند، به شدت متضرر شده اند و باید با در نظر گرفتن نیازهای جدید بازار، ارتقای کیفیت محصولات و کاهش کیفیت، تلاش کنند تا جایگاه خود را در بازار حفظ کنند. وب سایت فولاد ۳۶۹ تمامی محصولات خود را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. همچنین این تجارت امکان استعلام قیمت ورق، قیمت میلگرد در تمامی سایزها و برندها را فراهم کرده است که برای این منظور می توانید برا ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , خرپا , خرید و فروش آهن آلات , خرید و فروش آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: